Οι συνθήκες που ζούμε είναι δύσκολες και φαίνεται πως ο περιορισμός συνεχίζεται! Για να έχουμε μια καλύτερη καθημερινότητα γονείς και παιδιά καλό θα είναι να έχουμε πρόγραμμα και να ακολουθούμε μια ρουτίνα. Η καθημερινή ρουτίνα έχει τα εξής οφέλη:
- προσφέρει στα παιδιά ασφάλεια και σταθερότητα (ειδικά σε αυτήν την περίοδο που διανύουμε που τα παιδιά δεν ξέρουν πότε έχουν σχολείο, πότε δεν έχουν κλπ.!)
- δεν τα αφήνει να βαρεθούν και να έχουν υπερένταση
- προσφέρει ηρεμία στα παιδιά αλλά και στους γονείς, γνωρίζοντας ποια δραστηριότητα θα γίνει, ποια ώρα και πόσο θα διαρκέσει
- προσφέρει στα παιδιά ανεξαρτησία και αυτοπεποίθηση, καθώς όταν γνωρίζουν τη δραστηριότητα που ακολουθεί μπορούν μόνοι τους να την ακολουθήσουν και να νιώσουν ότι τα καταφέρνουν
- δημιουργεί οικογενειακές συνήθειες
- οι γονείς μέσα από το καθημερινό πρόγραμμα μπορούν να εντάξουν δραστηριότητες θέτοντας χρονικό όριο (π.χ τηλεόραση, ηλεκτρονικά παιχνίδια, βόλτα) και δημιουργώντας ποικιλία δραστηριοτήτων που καλύπτουν πολλές και διαφορετικές ανάγκες των παιδιών
Είναι σημαντικό να οργανώνουμε το πρόγραμμα μαζί με τα παιδιά και να τους ζητάμε την άποψή τους και τις ιδέες τους. Επίσης είναι απαραίτητο να λαμβάνουμε υπόψιν την ηλικία αλλά και τα ενδιαφέροντα των παιδιών και φυσικά το χρόνο που έχουμε εμείς οι γονείς στη διάθεσή μας.
Και ας μην ξεχνάμε πως και τα προγράμματα χρειάζονται ευελιξία, προσαρμοστικότητα και κάποιες φορές χρειάζεται να τα “σπάμε”, να κάνουμε κάτι εντελώς διαφορετικό! Το σπάσιμο της ρουτίνας συνήθως ενθουσιάζει τα παιδιά αλλά και τα κάνει να καταλαβαίνουν την αξία της ρουτίνας!
Εδώ σας προσφέρουμε εκτυπώσιμα εβδομαδιαία προγράμματα, στα οποία μπορείτε να γράφετε την κάθε δραστηριότητα και για μικρότερα παιδιά που δεν μπορούν ακόμα να διαβάσουν μπορείτε να κολλήσετε διάφορα εικονίδια, όπως αυτά που βρίσκονται στην εικόνα.
Για να κατεβάσετε την εικόνα πατήστε εδώ
Διαβάστε επίσης:
Μένουμε σπίτι και δημιουργούμε με τα παιδιά Νο1
Μένουμε σπίτι και δημιουργούμε με τα παιδιά Νο2
Οργανώνουμε Λέσχη Ανάγνωσης στο σπίτι
Πώς να παραμείνουν τα παιδιά συγκεντρωμένα κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης;